Tuesday, May 13, 2008

Eetilised dilemmad

Eetilised dilemmad - väga huvitav temaatika. Kogu aeg teeme elus valikuid, kuid kõige raskem on valik õige vs õige.
Väga jube kogemus oli panna kirja kümme väärtust enda elus ja siis neist kuus prügikasti visata. Millest loobuda ja mis jääb alles. Õnneks tuli mul neid väärtuslikke asju rohkem, seetõttu sain ka rohkem alles jätta. :)
On asju, mida ma ise enda jaoks väärtustan, aga mis ei sõltu minust. Miks need mulle siis ikkagi tähtsad on? Sest paratamatult suhted ON tähtsad.

Inimene on sotsiaalne olend ning pole mõeldav elada ilma teiste inimestega suhtlemata. Minu puhul kehtib kül see, et ma olen kohe väga õnnetu ja mures, kui kellegagi on suhted halvad. Pean siis küll enda jaoks olulisi inimesi silmas, aga nii või teisti on iga tüli või konflikt ka võõrama inimesega paha tunnet tekitav ja ikka mõtlen, mida ma oleksin saanud teisti teha või käituda. Igal juhul jääb halb tunne enda sisse ning ma ei saa enne rahu, kui olen saanud asja ära klaarida, selgitada, inimesega ära leppida, andeks paluda või andeks anda või mis iganes. Ma ei suuda elada teadmises, et kellegagi on konflikt või arusaamatus.

Pool päeva on veel ees. Nii huvitav on, et pole tahtmist isegi kohvi juua. Pealegi on see väga vastik kohv, mis on termoses seisnud ja mitu tundi joojaid oodanud.:)

No comments: