Wednesday, January 30, 2008

"Puutepunkt " ja puudega laps peres

Vaatasin "Puutepunkti".
Vaatan seda alati, kui juhtun sel ajal kodus olema.
Täna räägiti ühest perest, kus kasvavad Down'i sündroomiga laps ja tavalaps. Selge, et tuleb arvestada puudega lapsega, tema protseduuridega, tema tegevustega, kuid pereema tõi esile probleemi, et tavalaps tunneb end kohati natuke kõrvalejäetuna, sest vend saab rohkem tähelepanu. Ja tuleb alati meeles pidada, et ka tavalaps vajab tähelepanu, kallistusi, tegelemist ja kiitusi, mis sellest, et temal läheb kõik palju märkamatumalt, kiiremini ja tublimalt kui puudega lapsel. Ja tundub, et no tema on ju tubli, saab hakkama! Kuid vanemate armastust ja aega tahab ta samamoodi tunda.
Mulle meeldivad neis saadetes puuetega laste vanemad, kes suhtuvad oma puudega lastesse nii elutervelt ja loomulikult, väga hea on seda näha. Mitte kunagi nad ei hala ega virise, vaid saavad hakkama ning oma optimismiga on paljudele vanematele eeskujuks.
Puudega last kasvatada tähendab mitmekordseid muresid ja hoolt, mida tavalaste vanemad ettegi ei kujuta. Aga ma jagan selles saates öeldud lapsevanema sõnu, et Down'i sündroomiga poeg on nende perele palju rohkem andnud kui võtnud.
Puudega laps annabki palju rohkem, kui seda iial arvata osatakse. Annab teadmised ja kogemuse, mida üheski koolis õppida ei saa. Vähemalt mitte sel moel, mida TEGELIKULT tähendab puudega lapse kasvatamine, milliseid probleeme see kaasa toob ja mida tähendab perele tervikuna. Ja kui palju on seeläbi võimalik õppida ning ise kasvada koos lapsega. Iga vanem ju kasvab koos oma lapsega.
Mina võin küll öelda, et olen kohe mitu korda ja tublisti kasvanud. Ei anna võrreldagi selle algaja emmega, kes oma esiklast ärevusega ootas ja õieti mitte midagi teha ei osanud ja lastekasvatusest mitte kui midagi ei teadnud... :)
Aga sellest hoolimata, et ma olen mitu korda ja tublisti kasvanud, ei tea ma veel ikka paljutki ja vahel tuleb oskustest puudu, kuidas toimida...
Nagu mu mees armastab öelda - mõistus munadega triiki! :D:D:D
Inimene õpib kogu elu, väidetavalt sureb ikka ... hm, pehmelt öeldes - arenemisruumiga... :D:D:D

No comments: