Thursday, September 6, 2007

"Karge meri"

August Gailit

KARGE MERI

Pärnu Draamateater

Dramatiseerija ja lavastaja Margus Kasterpalu
Kunstnik Andrus Jõhvik
Kostüümikunstnik Aime Unt
Valguskunstnik Margus Vaigur
Muusikalised kujundajad Feliks Kütt ja Janek Kivi

Lugu hülgeküttide elust

Sadamateatris 05.09.2007 kell 21.00

Ma olen kunagi näinud filmi sel teemal, kuid see oli minu jaoks nii igav, et ega ma lavastusestki eriti midagi oodata ei osanud.
Kuna see etendus oli pikk ja sõitis sisse järgmisele etendusele, siis arvasin, et lippan poole pealt minema.

Saali sisenedes nägin kohe, et poole etenduse pealt märkamatult välja lipsata pole võimalik, sest lavakujundus oli tehtud just niimoodi, et uksed jäid lavale. Noh, oleks võinud ju etenduses oma väljajooksmisega osaleda, eks? :)

Siis palusin ühte kena neiut, kes kohe mu probleemi lahendada lubas mind etenduse ajal salakesi tagaukse kaudu välja juhtides.

Lavakujundus oli väga hea, üks parimaid, mida viimasel ajal näinud olen. Kui ma vaheajal Pärnu trupi juhti pinnisin, et rääkigu mulle näidendi kulg ära, siis ta ütles, et seda lavastust on võimalik
mängida vaid Pärnus oma teatris ja Tartus Sadamateatris, sest mujal pole võimalik sellist lava üles ehitada.

Väga hea lavastus! Äärmiselt head emotsioonid! Mulle meeldis mitmeplaaniline tegevus, see oli VÄGA HEA!!!! Algul arvasin, et mul on kehv koht, istusin ääre peal, aga tegelikult oli see just hea, siis nägin tegevust kogu ulatuses ja kõiki tegevusi oli võimalik haarata.
Tegevust jätkus igasse nurka ja kuigi eeldasin suhteliselt igavat lavastust, siis oli vastupidi - suurepärased näitlejatööd, fantastiline lavakujundus ja helikujundus...

Taas üks meeldivamaid teatrielamusi.
Usun, et originaalkohas (Pärnus) oleks teda veelgi huvitavam vaadata.

Nii oligi, et mul oli kohutavalt kahju poole pealt ära joosta, sest ehkki ma teadsin lõppu ette, tahtsin siiski näha, kuidas see on lavastatud. Kahjuks ma seda ei näinud. Raske südamega loobusin siiski lõpust, et tormata järgmisele etendusele Athena Keskuses.

No comments: